12 Şubat 2011 Cumartesi

Following

Siz hiç tanımadığınız, yalnızca uzaktan gördüğünüz birinin hayatını merak ettiniz mi, nelerden hoşlanır, ne tür müzik dinler, neler okur, yalnız mı yaşar, kalabalık mı sever..

"...Bir süredir yalnızdım ve yalnız hissetmeye başladım. Sıkıldım. Bütün gün hiçbir şey yapmıyordum. O zaman gizlice izlemeye başladım..."

Siyah-beyaz çekilen film Following'in başında tanışırız The Young Man'le. Bu adam rastgele birini seçiyor ve takip etmeye başlıyordur.

"-Neden yapıyordun?
  -Nereye gittiklerini öğrenmek için."

Christopher Nolan'ın ilk uzun metrajlı filmi olan Following, yönetmenin ileriki dönemde yazacağı ve yöneteceği Memento'nun hatta İnception'ın hazırlığı gibidir. Nolan daha ilk filmi olan Following'de tarzı ve  üslubu hakkında bize pek çok ipucu verir.


Filmdeki baş kahramanımız The Young Man'in evinin kapısındaki batman logosuyla, Nolan'ın ileriki dönemde çekeceği Batman serisini birlikte düşünürsek, kameranın defalarca vurguladığı bu ayrıntıyla aslında Nolan'ın evinde buluruz kendimizi. Film, bu ve başka ayrıntılarla neredeyse yönetmenin otobiyografik bir yansıması gibidir.

Hiç yorum yok: